Ett starkt varumärke behöver hitta sin inre styrka och bygga sina företagsmuskler inifrån och ut. När butikskedjan Onninen genomgick stora strukturförändringar fick vi på NOEGO visa våra styrkor som personliga varumärkesbyggare. Genom workshops, kund- och medarbetarintervjuer och konkurrentanalys hittade vi något unikt att bygga på. Till skillnad från andra företag i branschen har Onninens kunder ett helt eget kundteam att tillgå, inte bara chatt- och webbfunktioner eller en säljare. Här fanns hela teamet som förstod sina kunders utmaningar och möjligheter och som var fenor på att hitta smarta kundklösningar.
Vilken kunskap, och kund-skap. Hos kundteamen fanns så mycket know how att vi inte kunde säga annat än: Wow! Det var på den vägen vi mejslade fram konceptet Mötesplatsen för know how. Det här konceptet satte strålkastarljus på medarbetarna och deras fantastiska jobb men också nyttan för deras kunder. Det stärkte företaget internt och skapade en rejäl nytändning . Det nya konceptet visades först på Onninen-mässan där deras leverantörer ställer ut.
Onninen är helnöjda med konceptet, och vi som älskar nöjda kunder kan vi inte vara annat än helnöjda också.