Det är kul med nya branscher tycker vi. Som när vi fick uppdraget att hjälpa försäkringsaktören Nordeuropa att ta fram ett nytt koncept. Nordeuropa jobbar med liv- och sakförsäkringar, något vi inte har jobbat med tidigare. Tanken var att konceptet skulle användas som ett lanseringskoncept inför den internationella försäkringsjätten Utmost PanEuropes återtåg på den svenska marknaden i samarbete med Nordeuropa.
Ganska tidigt framkom det att Nordeuropa inte är en vanlig försäkringsaktör. De utmanar de stora försäkringsdrakarna och gör saker på ett både nytt och annorlunda sätt. Istället för att göra enbart ett lanseringskoncept såg vi möjligheterna att istället lansera ett övergripande koncept. Självklart skulle även lanseringen av Utmost PanEurope rymmas inom detta. Vi tog helt enkelt vårt arbete ett steg längre, vilket är precis det Nordeuropa gör inom försäkringsbranschen. Och just Ett steg längre fick bli konceptet.
Ett steg längre – ett långsiktigt koncept
Ett steg längre signalerar aktivitet och framåtanda, något som Nordeuropa vill förknippas med. Under konceptet Ett steg längre kan Nordeuropa förklara vilka de är och vad de står för samt prata om deras olika samarbeten och nyhetslanseringar. Istället för ett kortsiktigt koncept blev det långsiktigt och något som de kan jobba med under en lång tid framöver. Sådana mervärden gillar vi på NOEGO att leverera. Och vi kan säga att det uppskattades av kunden.