Om du inte har hört talas om Frisörföretagarna är nog den främsta anledningen att du inte är frisör. Det är nämligen frisörernas medlemsägda arbetsgivarorganisation och de arbetar med frågor för att stärka och lyfta frisörernas arbete. Därför blev vi extra glada när vi fick hjälpa Frisörföretagarna att ta fram en logotyp.
De behövde strategisk hjälp med att utforma en frisörbarometer för branschen. Tillsammans med Frisörföretagarna gjorde vi en syftesformulering, analys och upplägg för barometern. Därefter fick vi äran att sätta form på frisörbarometern som behövde kännas seriös, trovärdig och modern. Kravet var att symbolen skulle fungera med Frisörföretagarnas logotyp, som är ganska krävande, och passa på såväl stora som små ytor. Ja, och så blev det.
Säg hej till Frisörbarometerns logotyp – en abstrakt och kraftfull sak som är klippt och skuren för att passa frisörbranschen.
Nedan visas exempel på hur den grafiska identiteten kan användas.