Varumärket – mer hjärta än hjärna

Varumärket – mer hjärta än hjärna
november 21, 2019 jimmi
In Artiklar
varumärket - mer hjärna än hjärta
När allt kommer omkring är ett varumärke – ett brand om du så vill – vad du känner när du tänker på det. Och inte bara vad du känner. Det är många som ska känna för ett varumärke. Ju fler hjärtan som klappar för ditt märke, desto starkare blir det.

För att utveckla målgruppens känslor över tiden behöver du någon form av strategi. Kruxet är att många varumärkesstrategier är skrivbordsprodukter som aldrig lyfter ordentligt. En effektiv strategi måste klara mötet med kunden utanför konferensrummets skyddande atmosfär. För att underlätta varumärkesarbetet ger vi dig två verktyg och en hel verktygslåda.

GPS:en hjälper dig hitta rätt spår i varumärkesanalysen.

Din VI-sion är grundpelaren i varumärkesstrategin (undvik NI-sioner).

MOYO (verktygslådan) – Media of Your Own är medier du själv äger och förfogar över.

Bland våra artiklar hittar du mer utförliga bruksanvisningar för hur du hanterar redskapen och din nya verktygslåda.