Varför ska man skapa innehåll?

Varför ska man skapa innehåll?
februari 24, 2021 Filippa Höglund
In Artiklar

Genom att satsa på ditt innehåll ligger du i framkant medan konkurrenterna bleknar. Intressant innehåll av hög kvalitet stärker ditt varumärke och driver trafik till din hemsida. Inte bara det, med rätt metod kan du hamna högt upp i Googles organiska sök. Vi avslöjar några av de främsta fördelarna du kan ta del av.

1. Kvalitet ger resultat.

Det är ingen idé att pumpa ut innehåll för sakens skull. Vi återger det klyschiga uttrycket; kvalitet före kvantitet. Däremot gärna kvalitet som pumpas ut ofta såklart. Om du inte har något att publicera är det bättre att du återanvänder inlägg du publicerat tidigare. Det kommer att ge bättre resultat.

2. Organisk trafik skapar långsiktig framgång.

För att nå ut till potentiella och befintliga kunder gäller det att ha sökordsoptimering i din digitala strategi. Över 70 procent av alla klick i sökmotorer sker i den organiska träfflistan. Relevanta sökord gör att du hamnar högt upp på Googles första sida och genererar trafik till din hemsida.

3. Kontinuitet får dig att verka up to date.

Du bör ha en plan – en strategi för ditt innehåll. När du skapar bra och aktuellt innehåll, rätt i sin tid och ofta, framstår du som kunnig och aktuell.

4. Spridning gör dig populär.

Om ingen tar del av ditt innehåll är allt meningslöst. Därför är det viktigt att du sprider ditt innehåll i alla dina kanaler, som sociala medier, nyhetsbrev och på din hemsida. Gör det möjligt för folk att dela dina inlägg för ännu större spridning.

5. Bra innehåll slår ut konkurrenterna.

I en digital värld där allt går fort gäller det att synas (snabbt och jämt!) för att dra till sig kunder.

Sätt krut på ditt innehåll genom att ta lite hjälp. Att låta en byrå ta fram innehåll som sticker ut, är intressant, unikt och engagerande kan göra att du hamnar högt upp bland sökresultaten och därmed bli vald framför dina konkurrenter.